Försäljning – Steg 1 – Ny som säljare

Kursbeskrivning Ny som säljare – En två dagars utbildning för dig som är ny i säljrollen. Målet är att ge grunderna i vad ett säljarbete innebär, en förståelse för de krav och förväntningar som finns. Kursen ny som säljare kommer att hjälpa dig att hantera detta och det mesta som behövs för att starta en …

Försäljning – Steg 1 – Ny som säljare Läs mer »

Längd
2 dagar
Pris
12900 SEK
Ort
Stockholm

Kursbeskrivning

Ny som säljare – En två dagars utbildning för dig som är ny i säljrollen. Målet är att ge grunderna i vad ett säljarbete innebär, en förståelse för de krav och förväntningar som finns.

Kursen ny som säljare kommer att hjälpa dig att hantera detta och det mesta som behövs för att starta en framtid som framgångsrik säljare. Du kommer efter detta att känna dig trygg i säljrollen och du får en struktur för ditt arbete och kan arbeta mer planerat. Du får också de första verktygen, mallarna och modellerna för att bli en framgångsrik säljare. Under utbildningen varvas Praktik med teoriduschar grupparbeten och rollspel.

Kursinnehåll

  • Rollen som säljare
    Allt från din klädsel, hur du bemöter kunder och din attityd påverkar ditt resultat. Här kommer vi att titta på vilka förväntningar som finns på säljarrollen.
  • Köpprocessen
    Vi har alla en uttalad eller inte köpprocess, vissa steg vi alltid tar när vi ska fatta beslut om att köpa. Detta måste vi som säljare förstå och hantera.
  • Säljprocessen
    En säljprocess är ett stöd för oss som säljare, ett stöd och en guide för att vi ska hålla jämna steg med kunden i sin köpprocess. Det finns många olika säljprocesser och vi kommer att arbeta med några av de vanligaste.
  • Prospektering
    ”Utan spaning ingen aning” att lägga mycket tid på prospektering är för en säljare en investering som leder till fler affärer och lönsamma affärer. Du får här lära dig hur man gör.
  • Mötesbokning
    Kalla samtal är något som många har jobbigt med men det finns hjälp. Vi arbetar med att skapa manus för mötesbokning som ger dig en säkerhet.
  • Kundmötet
    Att få till ett möte med en kund är bland det roligaste som finns, tyvärr är ofta tiden som avsätts ganska kort så vi måste träna på att hålla effektiva kundmöten.
  • Behovsanalys
    Anledningen till att vi vill ha kundmöten är för att vi vill ta reda på kundens möjligheter och problem så kärnan i mötet är behovsanalysen som vi kommer att träna mycket på.
  • Avslut
    Avslut är egentligen inget bra ord, nästa steg kanske är bättre, för att avsluta en affärsmöjlighet är och första steget till nästa affär.