Kursbeskrivning
Vår Key Account Manager utbildning vänder sig till Key Account Managers, chefer, erfarna säljare och andra som arbetar med, eller kommer att arbeta med företagets strategiskt viktiga kunder, era nyckelkunder. Här får du inspiration och motivation att fortsätta utveckla ditt arbete som KAM och hitta strategier för att öka försäljningen i hela ditt team.
Med vår Key Account Manager utbildning får du verktygen, metoderna och träningen som du behöver för att utveckla både dig själv, dina kunder och din organisation i ett effektivt KAM-arbete. Vi arbetar igenom så väl de taktiska som de strategiska delarna av KAM-rollen samt djupdyker i nyckelkompetenserna för Key Account Management. Detta ger dig en effektiv KAM-process, som efter utbildningen ger dig ett konkret stöd i din utvecklingsresa som KAM. Målet med utbildningen är att det ska vara mycket tydligt VAD du behöver göra och HUR du kan agera på ett framgångsrikt sätt, både i kunddialogen samt i strukturen för företagets viktigaste kunder, utifrån din verklighet.
Kursinnehåll
- Framtidens affärer
- Strategisk analys
- Taktisk affärsanalys
- Intressent analys
- Kundens köp och beslutsprocess
- Att utveckla ett KAM-team
- Att delegera och driva projekt
- Mål och målnedbrytning
- Prioritering och tidshantering
- Att utveckla och bredda affären
- Komplex försäljning
- Individuell coachning