M8 Marknadsföring & Försäljning

Kursbeskrivning Distanskursen marknadsföring och försäljning lär dig förstå vikten av att tänka i ett marknadsföringsperspektiv och hur effektiv försäljning ska bedrivas. Utan marknadsföring överlever inte något företag. Du går igenom olika synsätt och får lära dig modeller för både konsument- och producentmarknadsföring, allt ifrån attitydundersökningar till den slutliga försäljningsprocessen. Du får dessutom en inblick i hur …

M8 Marknadsföring & Försäljning Läs mer »

Längd
2-3 dagar
Pris
5100 SEK
Ort
Online

Kursbeskrivning

Distanskursen marknadsföring och försäljning lär dig förstå vikten av att tänka i ett marknadsföringsperspektiv och hur effektiv försäljning ska bedrivas. Utan marknadsföring överlever inte något företag. Du går igenom olika synsätt och får lära dig modeller för både konsument- och producentmarknadsföring, allt ifrån attitydundersökningar till den slutliga försäljningsprocessen. Du får dessutom en inblick i hur marknader analyseras, innebörden i begreppen affärsidé och marknadsföringsstrategi samt hur konsument och producentmarknader bearbetas. Digital marknadsföring berörs och du får lära dig vad det innebär, vilka kanaler och metoder som finns och hur man ska använda dem. Vi kommer titta på försäljning och hur man som säljare ska agera för att lyckas. Vad ska man tänka på, hur ska man arbeta, vad är viktigt? Du får en hel del grundläggande råd för försäljning till konsument men även till företag.

Kursinnehåll

  • Affärsidé och strategier
  • Yttre förutsättningar
  • Konsumentmarknadsföring
  • Producentmarknadsföring
  • Digital marknadsföring
  • Försäljning