Marknadsföring för icke-ekonomer

Kursbeskrivning Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå. I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av …

Marknadsföring för icke-ekonomer Läs mer »

Längd
1 förmiddag/vecka - 3 veckor
Pris
9800 SEK

Kursbeskrivning

Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå.

I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av företagets verksamhet. Här får du lära dig mer om olika marknadssituationer och vilka konkurrensmedel som står till förfogande, samt hur du kan samordna och utveckla dessa i en marknadsplan. Kursen syftar också till att ge dig en kunskapsbas för att du ska kunna bedöma externa leverantörer inom marknadsföring och anlita de som är bäst och kostnadseffektivast för din verksamhet.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
  • Efterfrågebegrepp och konkurrensmedel
  • Marknadskommunikation inklusive digital kommunikation
  • Marknadsplanen